PROJEKTID:

KÜSK: VABAÜHENDUSTE ARENGUHÜPET ETTEVALMISTAV TAOTLUSVOOR 2024.a (01.08-30.11.2024)Matemaatika-teemaliste huviringide tegevuskava väljatöötamine /rahastatud/
Eesmärk:  MTÜ Vivendi eesmärgiks on eelkooliealiste ja esimese kooliastme laste matemaatilise mõtlemise arengule tugevama aluse panemiseks ja kognitiivsete oskuste arengu toetamiseks teaduspõhise lähenemisega põnevate, seikluslike ja mänguliste matemaatika-teemaliste huviringide läbiviimise tegevuskava.

Toetussumma: 4 000 eurot.

Olulisemad tegevused:
1. Esimeses etapis keskendutakse arengukava alusvundamendi loomisele. Selle etapi peamine eesmärk on luua selge ja ühtne arusaam sellest, mida huvikool soovib tulevikus matemaatika-teemaliste huviringidega saavutada. Viiakse läbi ka olemasoleva olukorra analüüs.
2. 
Teises etapis asutakse koolituskeskuse teaduspõhise arengukava aktiivsesse koostamise faasi. Siin on põhirõhk strateegiliste eesmärkide põhjal tegevuskava väljatöötamisel, prioriteetide seadmisel ja tegevuskava rakendamise planeerimisel.
3. 
Kolmandas etapis keskendutakse arengukava edukaks rakendamiseks vajalike koolituste korraldamisele. Selle etapi eesmärk on tagada, et kõik koolituskeskuse töötajad, sealhulgas õpetajad, administraatorid ja muu personal, oleksid hästi informeeritud ja oskaksid toetada kava eesmärke ning rakendada uusi meetodeid ja protsesse.

Tegevuste tulemuslikkus:
  Selleks, et planeeritavad huviringid oleksid lapsi eakohaselt õigesti, jõukohaselt ja personaalselt arendavad, peab huviringide tegevus baseeruma teaduspõhisel lähenemisel. Huviringide sisu peab olema mitte ainult matemaatika õppekava toetav, vaid eriti just laste matemaatilist mõtlemist ja kognitiivseid oskusi arendav ning selleks, et see ka toimiks ja tulemust omaks, peab see tuginema erialastele teadmistele ja spetsiaalselt välja töötatud metoodikatele. Projekti arengueksperdi konsultatsioonidest saadavad nii haridustehnoloogilised kui konkreetselt matemaatika metodoloogilised ekspertteadmised aitavad otseselt kaasa nende huviringide tegevuskava teaduspõhiseks väljatöötamiseks.

Arenguekspert:  Marina Kurvits - eriala tunnustatud spetsialist, Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate instituudi (lüh: DTI) doktorant, pikaaegne DTI haridustehnoloogia keskuse õpikeskondade arenda ning matemaatika didaktik.

Projekti meeskond:
Tiiu Maar
Kaidi-Kätlyn Reimann
Neili Maasing
Helen Oit